بایدها و نبایدهای خوراکی قبل از ورزش
نوشته شده توسط : nahal

بایدها و نبایدهای خوراکی قبل از ورزش

شدیدا هوس خربزه کردی و قبل از اینکه بری سر تمرین ورزش ات، چند تا قاچ بزرگ میخوری و از در خونه میزنی بیرون. همه اش ۵ دقیقه از تمرین نگذشته که یک دل درد عجیب سرو کله اش پیدا میشه. هر کاری میکنی تا از شرش خلاص بشی، شکمت رو ماساژ میدی، سرعتت رو کم میکنی، دستها رو میبری بالا، اما تنها چیزی که کمک میکنه راه رفتنه. به اون خربزه ی لعنتی واسه خراب کردن تمرین دویدنت بدو بیراه میگی و برمیگردی.

 

بعضی از خوراکی ها میتونن ناراحتی های گوارشی به وجود بیارن، برای همین خیلی مهمه که قبل از ورزش کردن چه چیزهایی میخورید. این مطلب بایدها و نبایدهای خوراکی قبل از ورزش رو براتون مشخص میکنه.

 

فیبر دوست شما نیست: فیبرهای شکم پر کن قبل از ورزش کردن نمیذارن به راحتی و چابکی تکون بخورید و احتمالا مجبورتون میکنن هی به سرویش بهداشتی سر بزنید.

ترکیب پروتئین و کربوهیدرات: کربوهیدرات خیلی بیشتر از پروتئین سوخت بدن رو تامین میکنه، پس یادتون باشه چیزی که قبل از ورزش میخورید کربوهیدرات کافی داشته باشه. کربوهیدرات های ساده به خاطر هضم آسونشون بهترین گزینه هستن.

از خوراکی هایی که گاز تولید میکنن دوری کنید: یک گلابی رسیده با یک مشت آجیل شاید قبل از کوهونوردی خیلی خوب باشه، اما این ترکیب خطرناک میتونه یک بمب شکمی واستون درست کنه. اگه از قبل میدونید چه خوراکی هایی شکمتون رو به سرو صدا میندازن، خب اونها رو قبل از ورزش کردن کنار بذارید.

فقط در حد یه خوراکی سبک!: قرار نیست یک وعده غذای کامل بخورید! اگه این کار رو بکنید احتمالا کلی شکم درد میگیرید. یک چیزی در حد ۱۵۰ کالری یک خوراکی مناسبه.

از شکلات های انرژی زای مناسب استفاده کنید: خیلی از این شکلات های سالم ۲۰۰ تا ۲۵۰ کالری دارن. پس بهتره نصفش رو قبل از تمرین و نصفش رو بعد از تمرینتون بخورید.

زمان خیلی مهمه: حتما خوراکیتون رو ۳۰ دقیقه قبل از شروع ورزش بخورید.





:: بازدید از این مطلب : 932
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 2 خرداد 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: